Přestavba vozidel na LPG

Ceník

Sekvenční vstřikování
tříválec od 21 000,- Kč (cena vč. DPH)
čtyřválec od 22 000,- Kč (cena vč. DPH)
šestiválec od 28 000,- Kč (cena vč. DPH)
osmivalec od 30 000,- Kč (cena vč. DPH)
Přímovstřikové motory (FSI, TSI)
od 35 000,- Kč (cena vč. DPH)

Mýty a pověry o LPG
Rádi bychom na několika příkladech uvedli na pravou míru či vyrátili několik mýtů a pověr o instalacích na alternativní pohon.

Instalace LPG jsou prý nebezpečné
Do současnosti nebyl registrován žádný výbuch plynové instalace, která byla odborně instalována a pravidelně kontrolována.
Odborně instalované a revidované systémy LPG jsou navíc několikanásobně jištěny proti vznícení.

Zkoušky ADAC dokazují, že roztržení nádrže není možné a v případě havárie k zapálení vozidla dochází pouze jen od vytékajícího benzínu.

Mnoho řidičů se však stále mylně domnívá, že pohon na LPG je nebezpečný. Propan-butan je sice výbušný při smíšení se vzduchem, ale při požáru vozidla nebo dopravní nehodě, kdy dojde k deformaci nádrže, je plyn upouštěn bezpečnostním ventilem mimo prostor vozidla. Nádrž s plynem proto nemůže explodovat, ale vyhořívá, a to ve vlnách a bezpečně mimo vozidlo. Zde je tedy rozdíl oproti benzinovým nádržím, které explodovat mohou.

Montáže instalace LPG se prý nevyplatí
Existují kalkulátory návratnosti investice za přestavbu v závislosti na počtu ujetých km a typu konkrétního vozidla.

Vozidla s plynovou instalací nemohou prý vjíždět do podzemních parkovišť
Týká se míst, která jsou označena zákazem vjezdu vozidel s LPG (chybí patřičná ventilace a indikace úniku plynu). Došlo ke změně legislativy, která je příznivá k vozidlům s pohonem na LPG týkající se parkování v podzemích garážích.

Plyn údajně ničí motor, poškozuje vozidlo
Základem je správný výběr plynové instalace a její odborná montáž do vozidla kvalifikovaným odborníkem. Významnou roli zde hraje montážní dílna a kvalita odvedené práce. Nejvíce nedostatků je z důvodu špatně provedené montáže instalace a ne z důvodu samotného palivového systému LPG či vlastností plynu.

Auto na plyn je prý líné
Některé instalace starší generace mohly mít takový efekt. Moderní sekvenční vstřikování plynu, správně provedená montáž a nastavení systému však eliminuje ztrátu výkonu. V praktickém provozu je rozdíl mezi provozem na benzin a LPG  nepoznatelný.

Plynová instalace v drahém voze je údajně ostuda
Plynová instalace je zvlášť vhodná do větších vozidel s velkým objemem motoru (luxusní vozy) z důvodu snížení nákladů na palivo na polovinu.

Instalace LPG prý není vhodné montovat do starších vozidel
Instalace LPG lze namontovat skoro do každého vozidla. Systémy vstřikování plynu jsou konstruované pro starší i nová vozidla.

Instalace údajně zabírá hodně místa
Sortiment nádrží je tak velký, že lze přistupovat ke každé montáži individuálně a podle potřeb klienta na umístění nádrže na plyn.